HELGEN!

Hello sunshines!

Helgen har varit underbar! I fredag var jag med min sötnos Josefin ♥ Vi tittade lite på majbrasan på hennes gård sen nattade vi hästarna och sen gick vi upp till henne. Hennes hund Dina skulle valpa, vi höll på att försöka få ut valparna från 11-4 på natten men det gick inte. Den första satt fast så de fick åka till Bagarmossen. Jag var hemma med Josefin och de andra hundarna som var lite oroliga. Jag vaknade 8.40 i lördags och då gick jag upp och klädde på mig. Sen tog vi ut Josefins hästar innan jag gick till Linda. Det var ridskola och jag fixade hästarna. Sen longerade jag Chiffon på åkern och efter det hämtade jag Musse. Jag red på Josefins volt och hon tömkörde Chamsiin. Jag red barbacka och det gick jätte bra :) När jag var klar i stallet gick jag hem till Josefin och sen cyklade jag hem till mig  =) Jag tog det mest lugnt och gjorde iordning mig för kvällen. Vi åkte till mormor och firade mig och Alexa, vi åt väääldigt god mat och sen tog jag och Linn får första cykeltur i skogen! Haha. mycket skratt och sen skjutsade Linn runt mig i Vh vi cyklade nästan hem till mig. Höll på att ramla en gång för jag tyckte att hon körde åt fel håll så jag tog tag i hennes arm och försökte styra men det funkade inte så bra, haha =) När vi kom tillbaka åt vi efterrätt och öppnade presenter. Vi åkte hem runt tio och gick och la mig runt elva tror jag det var.

Igår vaknade jag upp vid nio med frukost på sängen, skagenmacka, te, juice och en chokladboll, mums =) Sen bytte jag om och cyklade sedan till stallet. Jag och A-c red en lång och mysig ridtur i det fina vädret. Vi red i en och en halv timme men skrittade mest, på en raka släppte vi allt nä skoja men på galopperade vi och hästarna tyckte också att det var hääärligt ♥ Sen löshoppade jag och A-c Mary- Doll och Chiffon, jag har bilder som kommer ut på bloggen ikväll. Sen cyklade jag hem och gjorde iordning mig och klockan två kom gästerna. När vi satt i soffan hörde jag ett bekant ljud, jag fick en moppe! Jag blev stel och tänkte JAAA, haha jag sprang ut och nu har jag kört området runt hundra gånger, haha. Jag älskar min moppe! På lördag och söndag ska jag fixa moppe kortet och sen ska jag ut på vägarna! ;D 

Nu sitter jag i datasalen och ska skriva lite om Finlands och Sveriges skolor. Slutar klockan tre, ska plugga och sen sticker jag och mamma och handlar lite =) Bloggar senare. 

Puss ♥





 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0